Bisnes Online Terbaik Malaysia 2023 : Bisnes Shaklee

 Assalamualaikum.

Jika kita bisnes, bergantung pada satu sosok orang semata-mata, bila orang tu tiada, bila orang tu hilangkan diri, terus kita juga akan hilang punca. Itu pengalaman saya.

                             ------------------------

Kalau sekarang, korang sedang mencari-cari peluang bisnes, tak tahu nak bisnes apa, korang tak keseorangan. Itulah apa yang saya alami dulu. Dan saya yakin, ramai yang ada masalah yang sama.

Ada banyak jenis bisnes yang boleh kita pilih.  Berdasarkan pengalaman saya, selepas beberapa bisnes yang saya dah cuba, akhirnya saya pilih bisnes online Shaklee sebagai pelan masa depan saya dan keluarga. Kenapa? 


Sebelum mula serius dalam Shaklee, saya dah cuba buat macam-macam bisnes. Jual air, jual makanan, jual minyak, jual baju, bukak booth, masuk ekspo, semua saya pernah buat. Jual orang je belum. 😆

Dan sedih juga bila pernah rugi hingga 4 angka. Dahla waktu tu kewangan pun cukup-cukup je. Dan yang terakhir, saya cuba jual kaligrafi. Bersama dengan kawan lama di sekolah dulu. Alhamdulillah, ini yang paling menjadi.

Tapi, bak kata pepatah disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari. Kawan tiba-tiba nak stopkan servis. Terus jadi hilang punca. 

Apapun, saya syukur. Hikmahnya, saya mulakan bisnes Shaklee ni. 

Tapi, kenapa Shaklee? Selepas beberapa pengalaman lepas, saya belajar sesuatu. 

Bila saya decide nak pilih sesuatu bisnes, saya pastikan ada 7 ni ;

1. Syarikat yang kukuh
2. Tak perlu modal yang tinggi
3. Tak perlu risau pasal stok
4. Bisnes yang fleksibel & mobile friendly
5. Produk yang berkualiti
6. Plan work/sistem yang adil
7. Mentor, sistem dan team

Bagi saya, SHAKLEE perfect dalam kesemuanya ! 

1) Syarikat yang kukuh. 

Shaklee sudah bermula lebih 60 tahun yang lalu oleh Dr. Forrest C. Shaklee. Dan hari ni, Shaklee merupakan syarikat pemakanan semulajadi nombor satu di Amerika Syarikat. Shaklee jugak mempunyai pejabat di seluruh dunia dan pakar terkemuka dalam bidang penyelidikan pemakanan. 

Dan sehingga ke hari ni, Shaklee tak pernah gagal untuk bayar komisen kepada semua pengedarnya yang layak di seluruh dunia. So, cukup membuktikan yang Shaklee ni satu syarikat yang sangat kukuh. 

2) Tak perlu modal yang tinggi

Ini yang paling saya suka sebab tak perlu pun nak keluarkan modal beribu. Hanya perlu bayar yuran keahlian RM35, terus dah boleh mulakab bisnes ni. Mudah kan. Tak perlu nak fikir mana nak cari duit untuk modal dsb. 

Tambah lagi jimat bila dapatkan promo dengan keahlian percuma. Tak perlu bayar yuran keahlian dah. Contoh bulan April ni, dengan pembelian Set Promo Rahmah Shaklee ni automatik dah boleh mula jual dan berbisnes.

3) Tak perlu risau pasal stok


Betul ke nal mulakan sesuatu bisnes wajib kene keluarkan modal untuk ada stok? Tapi dengan Shaklee tak perlu risau tentang semua tu. Shaklee ada sistem online yang sangat mudah.

Kita cuma perlu orderkan barang customer di web, dan Shaklee yang akan urusakan semuanya hingga ke pintu rumah customer. Senang kan !

4) Bisnes yang fleksibel & mobile friendly


Ini pun penting bagi saya bila buat pilihan nak mulakan bisnes. Zaman sekarang, semuanya nak cepat, nak mudah, dan nak yang mobile friendly.

Bila dengan Shaklee ni, saya boleh buat order bial-bila masa, atau kat mana je sebab Shaklee sediakan website yang sangat mudah dan effisyen. 

So, tak risau langsung kalau tengah bercuti ke, balik kampung ke, ada kat luar ke, bisnes tetap boleh berjalan seperti biasa. Alaaa, macam dropship. Tapi lebih dari itu. 😉

5) Produk yang berkualiti



Seperti yang diketahui umum, Shaklee sangat-sangat mementingkan kualiti sesuatu produk yang keluarkan. 3 prinsip yang Shaklee terapkan dalam setiap produk adalah ianya SELAMAT, TERBUKTI dan BERKESAN. 

Dan untuk pengetahuan semua, Shaklee menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya. Shaklee menjalankan lebih 10,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya. 

Apa yang bestnya lagi, Shaklee sangat pentingkan alam semulajadi. Falsafah Dr. Forrest Shaklee sendiri pun adalah Living in Harmony with Nature. 

Apa sebab kita perlukan produk yang berkualiti? Sebab, bila produk kita betul-betul bagus, berkualiti, berkesan, tentulah customer pun gembira dan akan "repeat order" dan kita pun akan dapat "repeat sale" kan. 

6) Plan work/sistem yang adil.

Shaklee MLM? Ye, Shaklee merupakan syarikat multilevel marketing. Tapi orang kita sangat skeptikal dengan perkataan MLM kan? hehe. Tapi, ada beza tau multilevel marketing dengan sistem piramid. 

Secara ringkasnya, plan works Shaklee sangat adil. Takde istilah orang bawah kerja, orang atas goyang kaki duit masuk. Itu style sistem piramid. Tapi Shaklee ni, ada sistem tersendiri yang sangat adil dan patuh syariah.

7) Mentor, sistem dan team.


Bersama team yang sentiasa support 💚

Alhamdulillah, di bawah organisasi dan team, banyak group support yang sentiasa memberi tunjuk ajar dan berkongsi ilmu. Kelas-kelas online, offline. Dan HQ sendiri pun sentiasa aturkan talk, perkongsian, motivation, kelas-kelas yang berkaitan dan banyak lagi. 

Bagi saya, ini sangat penting untuk mereka yang baru nak mula, yang masih baru, yang belum tahu apa-apa tentang bisnes. 

Senang kata, kita takkan rasa keseorangan bila buat bisnes. Sentiasa ada tangan yang sudi menghulurkan bantuan, sentiasa ada bahu yang sudi dipinjam. 


Kesimpulannya, banyak je bisnes online diluar sana yang boleh korang pilih. Cuma nasihat saya, pilihlah dengan betul. Yang mudah, yang tak mendatangkan masalah pada kewangan kita.

Sebab apa? Sebab salah satu tujuan kita berbisnes adalah untuk jana income/pendapatan kan. Bukan menambahkan lagi beban kewangan kita. 

Untuk saya, dengan income bulanan 4 angka sebulan dari Shaklee, banyak komitmen yang berjaya dilangsaikan. Alhamdulillah. 

Kalau korang nak cuba berbisnes dan jana pendapatan dengan Shaklee, boleh hubungi saya. InsyaAllah saya akan bantu terangkan lebih lanjut.


Facebook Page : Shaklee.Terengganu

Atau terus klik whatsapp :





Salam sayang,
Mardhiah.com

-----------------------------------------
Ingin jana pendapatan bersama SHAKLEE? 
Contact :
013-313.0901 (Mardhiah)



Comments

Popular posts from this blog

3 Tips Mudah Capai Rank Supervisor Shaklee

Tips Vision Board Yang Terbaik

5 Tips Bisnes Online Tahun 2023